[O1] Falowanie obrotów, niewłaściwa praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • castii
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] Falowanie obrotów, niewłaściwa praca silnika

    Panowie i Panie 28 maja tj. wtorek większym stadem znajomych wybieramy się do Bonarki na tandetę pod tytułem FF6 tudzież po polskiemu SiW6, godziny jeszcze do ustalenia ale raczej wieczorne, ktoś się pisze?
  • maniek1278
    Classic
    • 2010
    • 15

    #2
    [O1] Falowanie obrotów, niewłaściwa praca silnika

    Witajcie. Mam O1 Tour 1.6 (2010r) z fabrycznym LPG Landi Renzo.
    Do tej pory, nie było z nią żadnych kłopotów, samochód z uwagi na gwarancję był serwisowany wyłącznie w ASO.

    Kłopoty zaczęły się mniej więcej w połowie lipca, kiedy to samochód trafił do ASO (którego z uwagi na jego dobre imie nie chce wymieniać z nazwy) na przegląd po 60k km.
    Serwis otrzymał ode mnie zgłoszenie o niewłaściwej pracy silnika (silnik nieprzyjemnie pyrkał na wolnych obrotach, tak jakby miał problemy z powietrzem). O ironio po przeglądzie (jakieś 2 tyg. po zakończeniu gwarancji), samochód zaczął znacznie więcej palić, nadal brzydko pracował, a do tego podczas pracy na LPG zaczęły mocno falować obroty.
    Serwis pomyślał i stwierdził, że konieczna jest wymiana czujnika położenia wału korbowego.
    Przez chwilę było ok. Za kilka dni problem powrócił. Tym razem wymieniono któryś z PIN-ów, łączących nawet nie wiadomo co z czym. Błędy wykasowane i jedziemy dalej.
    Za kilka dni objawy wracają. Tym razem podejrzewają sondę lambda. Okazuje się, że jest ok, więc czyszczą przepustnicę, kasują błędy i jazda. Wczoraj problem pojawił się po raz kolejny, czego mam już serdecznie dość.
    Wczoraj pojawił się również ciekawy objaw podczas postoju wieczorem. Otóż podczas pracy na wolnych obrotach oświetlenie wnętrza w aucie wyraźnie przygasało. Czy serwis może być aż tak słaby, żeby przegapić problem z osprzętem elektrycznym?

    Podpowiedzcie - bo na pewno macie większe pojęcie niż ww. serwisanci - w czym może tkwić problem?

    P.S. Mam 2 rzekomo prawdziwe analizy komputerowe mojego samochodu, które mogę w każdej chwili zeskanować.

    Z góry dzięki i pozdrawiam.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      faluje na gazie i na benzynie? sprawdź ładowanie i napiecie akumulatora na początek
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • maniek1278
        Classic
        • 2010
        • 15

        #4
        Faluje szczególnie na gazie. Na benzynie znacznie mniej, ale źle pracuje na obydwu paliwach.
        Wg. testu akumulatora z ostatniego przeglądu (lipiec), który mam wpięty w papiery wynika, że moc rozruchowa została oceniona na poziom bardzo dobry a napięcie obciążenia to 9.8V

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          podładuj akumulator na początek przez ok 12 godzin prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • maniek1278
            Classic
            • 2010
            • 15

            #6
            Niestety, żadnych efektów.
            + test miernikiem wykazał, że samo ładowanie jak i napięcie przy akumulatorze jest ok.

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zamieszczone przez maniek1278
              Niestety, żadnych efektów.
              + test miernikiem wykazał, że samo ładowanie jak i napięcie przy akumulatorze jest ok.
              wyczyśc porządnie przepustnicę. Jeśli juz to robiłeś i nie przynioslo efektu to albo potencjometr przepustnicy albo "dobrze" zamontowana instalacja lpg.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                maniek1278, wrzuć skany tych analiz komputerowych, albo najlepiej podjedź do kogoś żeby odczytał błędy z komputera.
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • patrykL
                  Rider
                  • 2009
                  • 588

                  #9
                  a czy potencjometr przepustnicy i przepustnica nie sa zintegrowane?

                  Komentarz

                  • michal_octavia
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 236
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Powiem tak u mnie jest ten sam problem skodzince 1.6 z 2007r mam silnik BSE. Byłem u znajomego mechanika i powiedział mi, żeby podnieść obroty silnika bo mam za niskie. pojechałem do serwisu skody a oni odrazu ze wymiana głowicy prawdopobnie, lub sonda lambda albo jeszcze cos innego, więc koszty by były kosmiczne. Głównie poroblemy tkwią, gdy pojazd jeździ na gazie i jeden znajomy poradził mi, żeby pojechać do mechanika, który zjamuje sie od paru lat Landi Renzo i on ma cały osprzęt i coś może zadziałać. Odpowiedź mogę dać dopiero w piątek czy coś on zdziała. Być może, że ma coś z zapłonem i któraś świeca jest niedobra.
                    Mike

                    Komentarz

                    • adal_bdg
                      Classic
                      • 2010
                      • 20

                      #11
                      Nie wiem czy dobrze rozumiem temat, ale jeśli tak to miałem podobnie. Podpowiedział mi jak rozwiązać problem mechanik na przeglądzie. Wystarczyło przeczyścić spirytusem jakiś czujnik (drucik) którego końcówka znajduje się w osłonie filtra powietrza. Odpowiada za mieszankę powietrza z paliwem czy coś takiego. Jestem laikiem więc wolę się nie wymądrzać ale może uda mi się pomóc.

                      Komentarz

                      Pracuję...